Štúdio TVOJA JOGA Banská Bystrica. Pravidelné lekcie jogy s Dankou pre začiatočníkov i pokročilých.

Power joga, Hatha Vinyasa joga, Medical joga a Joga pre športovcov.

 

Copyright © 2017 TVOJA JOGA 

ZAREZERVUJTE SI HODINU JOGY

ON-LINE REZERVAČNÝ SYSTÉM 

AKO CVIČIŤ JOGU

Jogu by ste mali cvičiť v čistej miestnosti, v ktorej je príjemná atmosféra, aby ste mali z cvičenia pôžitok. Mala by byť dobre vetrateľná, ale nie s prievanom. Oblečte sa pohodlne, aby vám odev poskytoval komfort a neobťažoval v pohybe. Aj v zime buďte oblečený v ľahkých vrstvách. Akonáhle sa telo zahreje dychom a pohybom, môžete odložiť nátelník. Podľa možností cvičte naboso, aby ste vytvorili s podložkou priamy kontakt a boli tak v pozíciách stabilní. Ak sa vám potia ruky alebo chodidlá a na podložke sa šmýka, používajte jogové uteráky určené na tento účel. Priľnú k podlžke a odsajú váš prebytočný pot. Pokiaľ cvičíte na vlastnej podložke, uistite sa, že je určená na jogu a teda je protišmyková. Neodporúčame cvičiť na stanových karimatkách a plážových podložkách. Mohli by ste dôjsť k úrazu.

 

Na poobedňajšie a večerné hodiny hodiny príďte s prázdnym žalúdkom, najlepšie 2 hodiny od posledného vačšieho jedla. Torzie, skruty a obrátené pozície by vám neprospeli. Počas hodiny dopĺňajte tekutiny, ale pite len po dúškoch. Po cvičení nejedzte a nesprchujte sa aspoň 30 minút.  Pri joge sa bohato prekrvia vútorné orgány tela, ktoré sa týmto liečia a omladzujú. Ak si dáte po joge sprchu, všetka krv sa odvedie do pokožky, ktorá sa sprchovaním prekrvuje. To isté platí, ak sa po cvičení ihneď najete. Krv odchádza z orgánov do žalúdka  a výsledok je rovnaký ako po sprche.

 

Počas cvičenia sa zamerajte na seba. Sústreďte sa na prirodzené dýchanie nosom. Vnímajte a pozorujte vaše telo. Neprekračujte svoje limity. Progres je založený na pravidelnom cvičení, nie na násilnom zaujatí pozície za každú cenu. Neporovnávajte sa. Udržte si pozitívny prístup, naladenie a koncentráciu na to, čo robíte. Ak sa nudíte, je oveľa lepšie zvýšiť pozornoť na to, čo robíte, ako sa pokúsiť odvrátiť svoju myseľ na počúvanie hudby alebo s niekým hovoriť. Presmerovaním myšlienok sa nielen minimalizujú výhody cvičenia, ale tiež nebudete počuť vaše vnútorné signály, takže bude oveľa ťažšie posúdiť bezpečnosť cvikov pre vás.

 

Užite si to, čo robíte. Keď sa snažíte obnoviť harmóniu v sebe je dôležité, aby ste si uvedomili, že harmónia ide ruka v ruke s radosťou. Nemôže nastať žiadna harmónia, keď ste napätí a strnulí, alebo  keď sa vaša myseľ snaží donútiť telo k rýchlemu pokroku. V joge platí pravidlo „sthira - sukham“ čo znamená, že pozície by mali byť stabilné, ale zároveň príjemné. Tam, kde je strnulosť, nie je joga. Naučte sa robiť všetko  s mierou, s láskou a radosťou. Táto cesta vedie k harmónii. A harmónia vedie k trvalému úspechu.

TVOJA JOGA

nielen YOGA