Joga pre bežcov

Nemusíte byť doktor, vedec ani terapeut. Stačí pravidelne behávať a zistíte, že beh je vysoko návykový. Pôsobí ako katalyzátor stresu a emócii. Po čase však ukazuje telu aj menej príjemnú stránku. Veľké úsilie, výdaj energie a čas venovaný prioritne vytrvalostnému tréningu (na úkor potrebnej a vyváženej regenerácie) vás môže čoskoro „dobehnúť“. Aj napriek všadeprítomným informáciám, veľa bežcov nevenuje kompenzácii a regenerácii dostatočnú pozornosť. Mnohí roky opakujú základné a málo efektívne strečingové cviky bez obmeny alebo hlbšieho zamyslenia, prečo robia to, čo robia.

Prečo by mali bežci cvičiť jogu?

Viaceré štúdie publikované v uznávaných časopisoch ako napríklad Runner’s World dokázali, že joga redukuje stres, uvoľňuje svalové napätie, udržiava hmotnosť, zmierňuje bolesti, pomáha pri disciplíne držať sa svojho tréningového programu a v neposlednom rade zlepšuje čas bežca.

Pokračovať v čítaní: Joga pre bežcov

Gym Power Yoga

Joga (Gym Power Yoga) od mája každý utorok o 18.00 hod. vo FIT Factory.

Gym Power Yoga je ideálna voľba pre aktívnych ľudí, športovcov a pre toho, kto chce proporcionálne spevniť celé telo. Cestou jogy je možné získať lepšiu flexibilitu svalov, mobilitu kĺbov a správnu koordináciu pohybu. Napriek názvu „joga“, je toto cvičenie dynamickejšie. Prispieva k formovaniu postavy tak pre ženy ako i pre mužov.

gym power joga, tvoja joga, fit factory
Gym Power Yoga – sila, flexibilita, mobilita

Gym Power Yoga – joga vo fitness

Gym Power Yoga je joga cvičená vo fitness centre FIT Factory Nemce (Banská Bystrica).  Má za cieľ pomôcť obyčajným ľuďom i športovým nadšencom, a to zlepšením kvality pohybu, kompenzáciou pohybových stereotypov, zmiernením už existujúcej bolesti (spôsobenej pravidelným tréningom alebo naopak sedavým spôsobom života).

Pohyb, ktorý baví

Toto cvičenie nie je úplne pomalé. Cvičenie jogových pozícií (asán) sa spája do optimálne plynulého pohybu a dynamického celku. Cvičenie je zamerané na celé telo čo do sily i flexibility. Napráva dysbalancie, poskytuje aktívny relax a kompenzáciu. Dáva fyzické výzvy a tiež ukazuje možnosti,  kam posunúť svoje individuálne hranice.

Bez spirituality

Gym power joga čerpá z múdrosti tradičných pozícií (asán) starej indickej jogy. Je doplnená o fyzioterapeutický prístup k problematickým telesným partiám. Nezahrňuje spiritualitu a duchovnú podstatu jogy. Telesné cvičenie je doplnené o relaxáciu, ktorá však nie je meditáciou. Relaxácia je istým upokojením a skľudnením myšlienok po rušnom dni, celkovým uvoľnením sa.

Gym Power Yoga je prístupná a akceptovateľná aj pre dnešného moderného človeka, žijúceho v západnom svete s jeho hodnotami a životným štýlom.  Toto hodinové cvičenie striedavých silových, naťahovacích, uvoľňovacích a balančných pozícií, buduje odhodlanie, výdrž, testuje koncentráciu.

gym power yoga 3
Gym Power Yoga – joga pre moderného človeka

Kto cvičí Gym Power Yogu?

V našej skupine nájdete striedavo športových profesionálov i amatérov, mužov aj ženy. Fanúšikovia behu, cyklistiky, golfu, basketbalu a hokeja. Biatlonisti, plavci, lezci, takisto nadšenci skialpu. Profesionálni tréneri ale aj hobby športovci, ktorým atletika a posilňovanie spríjemňuje voľný čas a je pre nich koníčkom.

Pravidelní návštevníci fitness centra i klienti kruhových tréningov majú možnosť raz na týždeň spestriť svoj tréningový plán o pohyb, ktorý je zdravý. Pohyb, ktorý pomáha regenerovať, znižuje možnosti vzniku zranení z preťaženia, poskytuje rekonvalescenciu.

Joga učí dokonale poznať svoje telo, jeho silné a slabé stránky. Na základe týchto poznatkov vhodne voliť kompenzáciu pre optimálnu regeneráciu. Aj keď ide o skupinové cvičenie, učí vnímať a rešpektovať každého individualitu. Joga nie je súťaživá, nie je to šport. Každý preto cvičí podľa svojich fyzických možností, aktuálneho nastavenia, chuti a nálady.

gym power yoga 2
Joga nie je šport, nesúťaží

Joga ako terapia

Joga prispieva k zmierneniu a niekedy až k odstráneniu bolestí a prejavov mnohých vrodených a získaných ochorení.

Je odporúčaná na ploché nohy a tiež na iné vady chodidla. Výborne pôsobí na skrátené, preťažené a oslabené svaly, preťažené úpony a šľachy, oslabené kolenné svaly a väzy, funkčne obmedzený ramenný a bedrový kĺb – nemobilné ramená a málo mobilné bedrá, zatuhnutý krk, slabé medzi-lopatkové svaly, málo mobilné a preťažené členky, defekty chrbtice (kyfóza, lordóza, skolióza) a následné bolesti chrbtice, bolesti hlavy, malá kapacita pľúc, ischias, slabé jadro telaochabnuté panvové dno a oveľa viac.

Joga je dobrý terapeutický prístup pri apatii, celkovej psychickej únave a pri úzkosti. Skvalitňuje spánok, upravuje hormonálne pochody v tele, krvný tlak a tok lymfy. Viac informácii o tom, ako joga ovplyvňuje zdravie.

gym yoga 4
Joga, fyzioterapeutický prístup, relaxácia

Gym Power Yoga vo FIT Factory

Na hodinu jogy vo FIT Factory Nemce nepotrebujete rezerváciu. Stačí prísť a ohlásiť sa na recepcii. K dispozícii máte podložky na jogu a plne vybavené zázemie fitness centra. Najlepšie sa cvičí  v pohodlnom oblečení, naboso a bez ponožiek.

Gym Power Joga
Gym Power Yoga
joga-4
Joga vo FIT Factory

Gym Power Yoga je skupinové cvičenie pod vedením certifikovanej lektorky (Danka z TVOJA JOGA) pre oblasť Power a Hatha joga, so skúsenosťami v oblasti Joga pre šport a Medical joga – zdravotná a terapeutická.

Toto cvičenie nie je vhodné pre klientov s chronickým zápalom šliach zápästia, s ochorením karpálny tunel  a pre tehotné klientky.

Ak ste doteraz nemali žiadne skúsenosti s cvičením jogy, nie je to prekážka. Všetci sa učíme pozorovaním, skúšaním a opakovaním. Pár vybraných tipov o tom, ako cvičiť nájdete aj v článku: KEĎ CVIČÍŠ JOGU.

Teším sa na vás!

Daniela Lászlová – TVOJA JOGA nielen YOGA

Joga pre mužov

Neobávajte sa, že na lekciách jogy budete osamelý vlk medzi dámami v tesnom oblečení. Je to iba predsudok. Možno vás prekvapí zistenie, že v minulosti bola joga vykonávaná takmer výhradne mužmi. Ale ak vás nepresvedčí ani dlhý zoznam zdravotných účinkov jogy, tak sa vrátime k spomínaným dámam. Možno sa práve ony stanú motiváciou a dobrým dôvodom na to, aby ste navštívili prvú lekciu.

Pokračovať v čítaní: Joga pre mužov

Joga pre bežcov s TVOJA JOGA

Prečo cvičiť jogové pozície? Viaceré štúdie publikované v uznávaných časopisoch ako Runners World preukázali fakt, že joga redukuje stres, udržiava hmotnosť, zmierňuje bolesti, pomáha pri disciplíne držať sa svojho tréningového programu a v neposlednom rade zlepšuje čas bežca.

Pokračovať v čítaní: Joga pre bežcov s TVOJA JOGA