ZVUKOTERAPIA: Meditácia s tibetskými misami                   

Čo je zvukoterapia? Zvukoterapia využíva aspekty hudby na zlepšenie fyzického a emocionálneho zdravia. Má niekoľko foriem a môže zahrňovať: počúvanie hudby, spev spolu s hudbou, intuitívny pohyb v rytme hudby, zvukovú meditáciu alebo samotnú hru na nástrojoch. Existujú rôzne typy zvukovej terapie, vrátane vibračnej rezonančnej zvukovej terapie, ktorá využíva špeciálne zvuky a vytvára harmonizačné vibrácie.

Tibetské misy

Tibetské misy vydávajú neopakovateľný spievajúci zvuk. Ich prirodzené vibrácie sú plné, hlboké, silné a majú na nás nezvyčajný vplyv. Môžeme ich použiť na dokonalú relaxáciu,  pri meditáciách, na redukciu stresu, pri harmonizovaní ľavej a pravej mozgovej hemisféry – alebo inak mužskej a ženskej zložky v nás, na liečivé účely, harmonizovanie aury, vyrovnávanie čakier či meridiánov ako i na povznesenie ducha a pri hlbšej ceste duchovného rozvoja.

Pokračovať v čítaní: ZVUKOTERAPIA: Meditácia s tibetskými misami                   

Joga s krivkami

Nie si super chudá či chudý? Žiaden problém. Chceme, aby ľudia všetkých tvarov a veľkostí vedeli, že stále dokážu využívať výhody jogy. Cvičiť jogu a mať sa pritom skvele môže naozaj každý.

Nový koncept lekcií: Joga pre ľudí s krivkami je iný v tom, že na joge sa používa veľa pomôcok a modifikácii, aby bol pohyb a samotné asán čo najzdravšie. Pokiaľ sami nezápasíte s kilami navyše alebo väčším poprsím neviete, aké zložité môže byť dostať sa do pozície polovičná sviečka alebo most, či dole sa pozerajúci pes. Na lekciách jogy vo veľkej skupine ste častokrát anonymný a nikto vám nepovie, či práve praktikovaná asána nie je pre vás kontraindikačná. Stretnutia na lekciách:

Joga s krivkami určite nediskriminuje ostatnú populáciu so štandardnou postavou. Študenti potom nebudú potrebovať toľko pomôcok a starostlivosti od lektorky a pôjdu si podľa svojich možností. Je však pravdepodobné, že sa im modifikované asány zapáčia a takáto joga bude pre nich viac restoratívna – oddychová.

JOGA S KRIVKAMI
Dátum: od 15.5. každú stredu
Čas: 19.30 -20.45
Miesto: TVOJA JOGA, Banská Bystrica
Príspevok: 5,- (jednorázovo), 4,50,- (zvýhodnený kredit)
Lektor: Vanda Dlholucka

Pokračovať v čítaní: Joga s krivkami

Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy

Pri relaxačnej jin joge vytvárame v tele priestor a myseľ odpočíva. Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy. Čas, ktorý strávime vedome v odpočinku má nemerateľné a trvalé účinky. Jin je mäkká, tichá a stála. Je to reflexná prax, ktorá ďaleko presahuje svalovú hmotu, fascie, spojivové tkanivo a kosti. Hoci jej fyzické účinky sú blahodárne, náš skutočný záujem spočíva v psychickej a emocionálnej zložke.

Pokračovať v čítaní: Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy

Trávenie a imunitný systém cez optiku Ajurvédy

Imunitný systém je komplex mechanizmov a reakcií vo vnútri organizmu, ktoré ho ochraňujú proti chorobám a zápalom, spôsobených baktériami, vírusmi, jednobunkovcami, hubami či tumorovými bunkami.

Ak imunita zlyháva  alebo je oslabená, sme náchylnejší na rôzne ochorenia. Pokiaľ je nejakým problémom narušený imunitný systém, je svojím spôsobom narušený celý organizmus. Na posilnení imunity je možné pracovať postupne, celkovou zmenou stravy, návykov ale i životných postojov, pretože naše telo v tomto princípe funguje súvzťažne.

Pokračovať v čítaní: Trávenie a imunitný systém cez optiku Ajurvédy

Element drevo a yin joga

Yin joga je prax, ktorá navádza k mäkkosti, k povoleniu, prípadne k vzdaniu sa činnosti. Aktivitu vymieňa za pozorovanie súčasného momentu a uvedomenie si.

Yin joga integruje 5 čínskych elementov do svojej praxe a obohacuje tak svoju formu ako liečebnú metódu, pretože každý z nás je stelesnením elementov: ZEM, OHEŇ, VODA, KOV a DREVO. 

Za istých okolností ako zmena ročného obdobia, prípadne telesná či duševná nerovnováha (ústiaca až do choroby), môžeme využiť tradíciu jogových asán a vedomosť o dráhach meridiánov z TCM (tradičnej čínskej medicíny) a za pomoci nich jemne podporiť, stimulovať konkrétny element v našom tele.

Pokračovať v čítaní: Element drevo a yin joga

Tradičný Pozdrav Slnku

Surya namaskar

Pozdrav Slnku má prospech pre fyzické telo, ale aj telá jemnohmotné (éterické, emocionálne, mentálne). Posilňuje telesné zdravie i psyché. Pomáha prebudiť slnečné stránky nášho ducha, medzi ktoré patria: autentickosť, vlastné hľadanie pravdy, svetla a pozitíva v živote.

Staroveké texty Surya Upanishady hovoria, že uctievaním Slnka sa človek stáva duševne silným a nadobúda dlhý život. Slnko je zdroj úžasnej energie, vitality, zdroj hojnosti, iskra nového života. Pri jeho vnímaní sa môžeme cítiť životaschopnejší a radostnejší. Kým pri predstavách sú takéto pocity individuálne, stavané na osobných zážitkoch a presvedčeniach, z pohľadu fyzického zdravia, cvičenie zostavy nepochybne zlepšuje kondíciu pohybového aparátu, kvalitu dychu, krvný tlak, celkovú vitalitu a imunitu.

Náhrdelník yoga mala z dielne Milya

Zo Slnka vznikajú všetky bytosti.
Slnko ich podporuje.
Do Slnka všetci zmiznú.
Čo Slnko je, to som.
– Surya Upanishad [8] [4]

Pokračovať v čítaní: Tradičný Pozdrav Slnku

Hormonálna joga? Blahodárne účinky na telo ženy

Stretli ste sa s pojmom „hormonálna joga“ a intuícia vám navráva, že by mohlo ísť o niečo, čo vám pomôže s vašimi hormónmi? Máte množstvo hormonálnych dôvodov, pre ktoré by ste sa rady zúčastnili takéhoto druhu jogy, ale neviete, čo čakať od seminára, lektorky alebo či ste vhodnou adeptkou?

Monika Konečná je certifikovaná lektorka jogy II. stupňa, lektorka powerjogy, detskej jogy, tvárovej jogy a hormonálnej jogovej terapie (HJT) pre ženy podľa brazílskej autorky Dinah Rodriguéz. Počas svojich kurzov pomáha ženám objavovať v sebe spiacu energiu.

Čo je hormonálna joga?

Hormonálna joga alebo Hormonálna jogová terapia (HJT) je zostava cvikov v presne vymedzenom poradí, ktorá pôsobí na celé ženské telo a jeho hormonálnu sústavu.

Pokračovať v čítaní: Hormonálna joga? Blahodárne účinky na telo ženy

PREČO CVIČIŤ JOGU NABOSO

Prečo chodiť čo najviac naboso

Popravde zo začiatku som nie veľmi chápala, prečo niektorí ľudia cvičia jogu s ponožkami. Z mojej praxe s jogou sa s tým z času na čas stretávam. Väčšinou, keď ľudí na to upozorním a vysvetlím, prečo je dôležité cvičiť naboso, prijmú argumenty a ponožky si dajú dole. Sú ale aj typy ľudí, ktorí si ich nechávajú. Rešpektujem.

Je tu mnoho logických dôvodov napríklad chlad, kožné problémy, nepríjemný zápach a určite sa nájdu aj iné dôvody ako napríklad „kúlové“ ponožky, protišmykové ponožky a tak. To všetko chápem. Ja by som však rada vysvetlila všetky dôvody prečo je najideálnejšie cvičiť naboso a v podstate aj chodiť naboso. Ak sa to teda úplne vždy nedá, tak praktizovať to aspoň doma a určite hlavne v prírode.

Pokračovať v čítaní: PREČO CVIČIŤ JOGU NABOSO

RELAXÁCIA A PREDSTAVIVOSŤ

Relaxácia

Relaxácia pomáha zlepšovať sústredenie a pamäť. Navodzuje pocit pokoja, istoty a sebadôvery. Znižuje úzkosť, obavy a napätie. Pomáha tlmiť trému, podporuje odvahu a odhodlanie. Pozitívne ovplyvňuje rozvoj osobnosti, trpezlivosť a vyrovnanosť tým, že pomáha človeku spojiť sa so sebou, so svojimi potrebami a túžbami.

Pokračovať v čítaní: RELAXÁCIA A PREDSTAVIVOSŤ