Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy

Pri relaxačnej jin joge vytvárame v tele priestor a myseľ odpočíva. Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy. Čas, ktorý strávime vedome v odpočinku má nemerateľné a trvalé účinky. Jin je mäkká, tichá a stála. Je to reflexná prax, ktorá ďaleko presahuje svalovú hmotu, fascie, spojivové tkanivo a kosti. Hoci jej fyzické účinky sú blahodárne, náš skutočný záujem spočíva v psychickej a emocionálnej zložke.

Všetci potrebujeme trochu viac jemnej jinovej jogy

Porozmýšľajte, koľko z vášho života v bdelej fáze strávite oddychom a v kľude? Žijeme v spoločnosti, ktorá chváli úspech. Máme diáre, mobily, aplikácie. Neustále ich dopĺňame o nové zoznamy vecí, ktoré treba urobiť. Akýkoľvek voľný čas, dokonca aj deň dovolenky či víkend je zvyčajne naplnený aktivitami (domácnosť, výlety, nákupy…). Mnohí sa úprimne tešíme, že sme zaneprázdnení. Dáva nám to pocit užitočnosti a potrebnosti, ale až do momentu, keď sme kompletne stratení, vyhorení s podlomením zdravím, na pokraji našich fyzických a duševných síl. Občas nastane situácia, keď už ani spánok nepomáha. Ak sa vedome zastavíme, vytvoríme priestor na odloženie „batožiny“ povinností a myšlienok a pre návrat do pokojného prístavu definovaného ako náš stred. Je to priestor v nás, ktorý je stály a trpezlivo čaká na náš návrat. Je to miesto prepojenosti, jasnosti, súcitu a hlbokej spokojnosti. Yin Yoga je len jednou z mnohých ciest k tomuto priestoru.

Mozog sa učí v každom veku

Všetko, čo vykonávame pravidelne, vytvára nové vzory. Štúdie dokázali schopnosť nášho mozgu zmeniť sa v každom veku. Prostredníctvom praxe a opakovania môžete transformovať svoje vnímanie stresu a posunúť spôsob, akým sa stotožňujete s negatívnymi myšlienkami a emóciami. Yin je vzdanie sa potreby kontroly. Je to pozvánka pre telo a myseľ, aby boli v pokoji. Keď pravidelne cvičíme, aj keď len niekoľko minút, objavujú sa nové vzory a zvyky.

Aká je jin joga?

Pri jinovej joge vytvárame v tele priestor a myseľ odpočíva. Lekcia obsahuje pomalé zmeny pozícií, ktoré idú hlboko do tkanív. Asány sú často zaujaté na dlhší čas (približne 3-5 min). Predĺžené zotrvanie v pozícii je tiež cesta, ako sa dostať do pokojného, relaxačného, až meditatívneho stavu mysle. Jemná joga je vhodná pre zvyšovanie mobility, zlepšenie cirkulácie a regulácie toku energie v tele, pretože mnohé asány majú blahodarný vplyv na cieľové energetické kanály a meridiány obdobným spôsobom, ako akupunktúra. Jemná joga je odporúčaná pri psychickej únave a telesnej vyčerpanosti (športovci).

Zvukoterapia – Lucia

Jin joga a meditácia za zvuku a vibrácií tibetských misiek

Spievajúce tibetské misy produkujú zvuky vyvolávajúce hlboký relaxačný stav, ktorý prirodzene pomáha človeku pri vstupe do meditácie. Používajú sa aj na hlbokú relaxáciu, redukciu stresu, holistické liečenie, reiki, vyrovnávanie čakier a čistenie priestoru i telesných energií. Mnohí ľudia pri ich vnímaní zisťujú, že bohatá zmes harmonických podtónov a vibrácií má priamy vplyv na ich čakry. Hra tónov zvyčajne spôsobuje okamžitý centrujúci efekt, vyváženie ľavej a pravej mozgovej hemisféry.

 

Daniela Lászlová – TVOJA JOGA nielen YOGA