Štúdio TVOJA JOGA Banská Bystrica. Pravidelné lekcie jogy s Dankou pre začiatočníkov i pokročilých.

Power joga, Hatha Vinyasa joga, Medical joga a Joga pre športovcov.

 

Copyright © 2017 TVOJA JOGA 

ZAREZERVUJTE SI HODINU JOGY

ON-LINE REZERVAČNÝ SYSTÉM 

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

Lekcie, rezervácie a dostupnosť

 

Kde vás nájdem?

Tvoja Joga sa nachádza v priestoroch Divadla Štúdia tanca, na Komenského ulici v Banskej Bystrici. Budova je situovaná medzi Jesenským vŕškom a Kačicou, hneď vedľa Gymnázia A. Sládkoviča. Do sály sa dostanete cez administratívny vstup divadla ( šedá kovová brána), potom na druhé poschodie.

 

Čo si mám doniesť?

Stačí pohodlné oblečenie a dobrá nálada. Pomôcky sú k dispozícii v štúdiu.

 

Je možné prísť na hodinu bez ohlásenia?

Počet miest je daný veľkosťou sály, preto je dobré sa na hodinu rezervovať. Inak negarantujeme voľné miesto.

 

Ako si mám rezervovať jogu?

Rezervácia je možná cez Facebook alebo cez web stránku www.tvojajoga.sk.

Facebook Tvoja Joga: Musíte mať vytvorený vlastný užívateľský účet. Na stránke https://www.facebook.com/tvojajoga kliknete na tlačidlo REZERVOVAŤ a prihlásite sa na lekciu.

Web stránka Tvoja Joga:  Pri rezervácii použijete ikonku s kalendárom. Ikona je zobrazená na každej stránke v pravom dolnom rohu.

Pri registrácii vyplňte svoje celé meno, telefónne číslo a e-mail.  Vyberte si z kalendára hodinu, o ktorú máte záujem. Každá lekcia ukazuje počet ostávajúcich voľných miest. Úspešná rezervácia vám bude obratom potvrdená e-mailom. V prípade, že nedostanete potvrdzujúcu správu, vaša rezervácia nebola vykonaná.

 

Ako viem, že som sa správne zarezervoval?

Po úspešnej rezervácii dostanete obratom potvrdzujúci email na vami uvedenú adresu.

 

Ako si mám zrušiť rezerváciu?

Rezerváciu je možné zrušiť najneskôr 6 hodín pred cvičením a to kliknutím na hyperlinkový odkaz, ktorý bol súčasťou potvrdzujúceho emailu.

 

Môžem rezervovať naraz viac osôb?

Rezervačný systém to neumožňuje.

 

Môžem prísť neskôr? Nestíham.

Snažíme sa byť ohľaduplní voči ostatným klientom. Je to veľmi rušivé, pokiaľ prídete na hodinu neskoro, hlučne a bez rešpektu narušíte intímny priestor a  meditáciu ostatných. Z hodiny vás nikto pri neskorom príchode nevyhodí, ale vytvárate  o sebe obraz a dojem, podľa ktorého vás posudzujú.

 

Prečo z toho robíte „vedu“,  ak neprídem na cvičenie?

Záujemcov o cvičenie je viac, ako kapacita sály. Pokiaľ neprídete, a o svojej neúčasti neposkytnete ani info formou sms, oberáte iných záujemcov o príležitosť zrelaxovať sa. Väčšinou na uvoľnenie miesta čaká pár ľudí. Pochopíte to až vtedy, keď budete v opačnom „garde“ – v pozícii čakajúceho na jogu vy.

 

Potrebujem odísť  skôr. Môžem odísť cez meditáciu?

Komplexnosť cvičenia je zavŕšená práve v meditácii a sami sa ochudobňujete o príjemné pocity a regeneráciu, ktorú je možné dosiahnuť relaxáciou. Pokiaľ však musíte odísť, urobte tak v tichosti a pokoji tesne po skončení aktívnej časti hodiny, nie v priebehu relaxácie. Opäť je to o empatii a o tolerancii voči ostatným zúčastneným.

 

 

Prax jogy

 

Som začiatočník a nováčik v joge. Čo by som mal vedieť?

Joga je cesta a nie všetko sa dá zvládnuť za jednu lekciu. Jedným z dôvodov prečo cvičiť je ten, že sa budete cítiť skvele. Joga uvoľňuje, ale na druhej strane aj posilňuje a spevňuje. Budete silnejší, pružnejší, plní elánu.

Jedna z vecí, na ktorú nesmiete zabúdať je, že v joge sa nerobí nič cez bolesť. Telo sa hýbe, naťahuje a posilňuje, tak že je prirodzené cítiť zmeny a svalovú únavu. Bolesť nie je nikdy pichľavá, pálčivá alebo ostrá. Ak cítite bolesť, je treba poľaviť, viac dýchať a uvedomiť si, že je to dlhý proces a cesta, ktorá sa nezvládne počas jedného kurzu. Joga nie je súťaživá, joga nie je šport a nikdy sa nemôžete porovnávať so susedom na podložke.

 

Je joga náboženstvo?

Nie, joga nie je náboženstvo. V žiadnom ohľade vás nelimituje vo vašich osobných presvedčeniach. Joga je filozofia a životný štýl. Je to prístup ku kultivácii tela a cibreniu mysle do jednej harmónie. Joga umožňuje duchovný rast, uznáva vyššie princípy, vyvára pozitívne myšlienky, učí nás k empatii a k láske voči všetkým živým bytostiam a k sebe samému.

 

Môžem pred jogou jesť?

Ráno sa odporúča prax na úplne prázdny žalúdok. Človek však musí počúvať sám seba.  V prípade, že máte nízku hladinu cukru, skúste malé sústo pevného a ľahko stráviteľného jedla.  A chcete mať prázdny žalúdok počas cvičenia jogy v priebehu dňa, medzi cvičením a hlavným jedlom by ste mali mať aspoň 3 hodinový odstup. Trávenie potravy vyžaduje energiu. Ak budete cvičiť tesne po jedle, vaša energia prejde do svalovej činnosti a potrava nebude dobre strávená. Odhliadnuc od toho, že mnohé pozície sa vám budú robiť ťažko s plným žalúdkom (rotácie, obrátené pozície...).

 

Môžem cvičiť jogu ak mám nejaké zdravotné problémy?

Joga je vo veľa prípadoch cestou pevného zdravia, regenerácie a vitality. Akokoľvek, existuje niekoľko špecifických prípadov, kedy sa cvičenie neodporúča alebo sa praktizuje v pozmenenej forme. Je dobré, pokiaľ informujete inštruktora o svojom zdravotnom stave. Na základe toho, vám bude vedieť odborne pomôcť, poradiť, zmodifikuje cviky a poskytne  prípadnú asistenciu či pomôcky na cvičenie.

 

Chcem schudnúť. Môže mi joga pomôcť?

Joga pomáha vrátiť telo do rovnováhy. Upravuje napríklad činnosť štítnej žľazy, ktorá reguluje váhu. Ak sa cítite vyrovnane a celkovo dobre, je pravdepodobné, že sa vyhnete konzumácii jedla v strese a tým pádom dokážete udržať svoju hmotnosť na prirodzenej úrovni.

 

Môžem cvičiť jogu počas menštruácie?

Je to individuálne a pocitové. Niektoré ženy jogu cvičia, iné si doprajú úplný kľud. Všeobecne povedané, v období periódy by ste nemali zaraďovať do cvičenia obrátené pozície ako sviečka, stojka. Diskomfortné môžu byť aj intenzívne rotácie. Počúvajte, čo vám hovorí vaše telo. Niekedy môžu byt prospešnejšie pomalšie regeneračné cvičenia.

 

Môžem cvičiť jogu ak som tehotná?

V prvom rade by ste sa mali poradiť s lekárom.

Ak ste sa nikdy pred tým joge nevenovali, neodporúča sa zct s cvičením do konca 1. trimestra tehotenstva. Vaše telo na to nie je zvyknuté a prvé tri mesiace sú kritickým obdobím pre úspešné tehotenstvo bez ohľadu na šport a pohybovú aktivitu. Ak ste jogu cvičili, môžete pokračovať v cvičení. Existujú modifikované kurzy pre tehotné, ktoré sú skvelé na udržanie kondície, na posilnenie partií chrbta, rúk, zlepšenie dýchania a v poslednej fáze tehotenstva na relaxáciu svalov panvového dna a celkovú tonizáciu organizmu. Najlepšie je konzultovať možnosti cvičenia s inštruktorom, pretože každá fáza tehotenstva ponúka žene iné možnosti. Program šitý na mieru podľa kondície aj podľa potreby ženy v čase tehotenstva je ideálna voľba pre úspešné, zdravé a šťastné tehotenstvo.

 

Aké sú výhody cvičenia jogy?

Pravidelné cvičenie jogy prináša viaceré výhody: pružné, tónované a silné telo. Cvičenie zlepšuje dýchanie, dopĺňa energiu, zrýchľuje metabolizmus. Joga zlepšuje obehový systém a činnosť srdca. Prispieva k dobrej fyzickej kondícii, zmierňuje bolesť, zlepšuje držanie tela. Poskytuje aj psychické výhody. Prináša pocit šťastia, spokojnosti a vyrovnanosti. Prispieva k lepšiemu zvládaniu stresu. Vďaka joge sa vám posilní sebadôvera, dokážete viac hospodáriť so svojou energiou. Duchový prínos jogy je tiež nezanedbateľný. Joga učí, aby sme si uvedomili to, čo sa deje v nás aj mimo nás. Joga učí, ako byť prítomný, bdelý a otvorený tomu, čo je všade okolo.

 

Kedy je najvhodnejší čas na cvičenie jogy?

Jogu môžete cvičiť počas celého dňa. V každej jeho časti máte možnosť venovať sa inému zámeru. Ranné cvičenie Vás dokonale prebudí po telesnej, zmyslovej aj energetickej stránke. Telo stuhnuté po noci môžete ponaťahovať v jemných pozíciách a začnete tak nový deň formou otvorenosti a prijatia veľkých výziev. Poobedňajšia joga môže byť dynamická, aj vzhľadom na naše biologické hodiny.  Prax  sa dá poňať ako príležitosť posunúť vlastné hranice sily, výdrže a odhodlania. Večerné hodiny naopak prinesú príjemný relax, ukľudnenie a zvoľnenie. Lahodný spôsob, ako si oddýchnuť, ako uzemniť organizmus a pripraviť ho na večerný spánok.

 

Ako často mám cvičiť jogu?

Joga je skvelá. Aj keď budete cvičiť iba jednu hodinu týždenne, budete sa cítiť oveľa lepšie.  Ideálne je cvičiť aspoň 2-3 krát do týždňa, ale ak chcete, tak aj denne. V tomto prípade vám joga nijak neuškodí. Môžete cvičiť hodinu, 30 minút, ale postačí aj 20 alebo 10 minút. Netreba si dávať nereálne ciele, ktoré Vás deprimujú. Cvičte toľko, koľko chcete.  Hlavne buďte koncentrovaný, vedomí si toho, čo robíte a prečo to robíte. Skúste si zacvičiť doma, na dovolenke alebo v skupine s inštruktorom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TVOJA JOGA

s Dankou