TVOJA JOGA Banská Bystrica. Cvičenie pre začiatočníkov a pokročilých.

Power Yoga, Hatha Yoga, Flow Yoga, Yin Yoga, Joga pre športovcov, Pilates.

 

ZAREZERVUJTE SI  CVIČENIE

REZERVAČNÝ SYSTÉM

Copyright © TVOJA JOGA 2019

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY

Lokalita, vybavenie, lekcie, rezervácie 

 

Kde vás nájdem?

TVOJA JOGA sa nachádza v centre mesta B. Bystrica, na sídlisku Fortnička, Terézie Vansovej 10.  

 

Čo si mám doniesť na cvičenie?

Pohodlné oblečenie, uterák a dobrá nálada. Podložky na cvičenie a pomôcky sú k dispozícii.

 

Je možné prísť na hodinu bez ohlásenia?

Počet miest je daný veľkosťou sály, preto je dobré sa na hodinu rezervovať, inak negarantujeme voľné miesto.

 

Ako si mám rezervovať lekciu?

Podrobný návod na registráciu do systému a rezerváciu lekcie nájdete tu.  

 

Ako viem, že som sa správne zarezervoval?

Po úspešnej rezervácii dostanete obratom potvrdzujúci e-mail na vami uvedenú adresu.

 

Ako si môžem zrušiť rezerváciu?

Rezerváciu je možné zrušiť kliknutím na hyperlinkový odkaz, ktorý bol súčasťou potvrdzujúceho e-mailu, prípadne v správe vašich tréningov. Zrušenie lekcie je možné najneskôr 4 hodín pred cvičením. V prípade rannej lekcie (o 7.00 a 9.00) do 19.00 hod. predchádzajúceho dňa.  

 

Môžem rezervovať naraz viac osôb?

Rezervačný systém to neumožňuje.  

 

Môžem prísť neskôr? Nestíham.

Snažíme sa byť ohľaduplní voči ostatným klientom. Je to veľmi rušivé, pokiaľ prídete na hodinu neskoro, hlučne a bez rešpektu narušíte intímny priestor a  meditáciu ostatných. Z hodiny vás nikto pri neskorom príchode nevyhodí, ale vytvárate o sebe obraz a dojem, podľa ktorého vás ostatní posudzujú.

 

Potrebujem odísť  skôr. Môžem odísť cez relaxáciu?

Komplexnosť cvičenia je zavŕšená práve v relaxácii a sami sa ochudobňujete o príjemné pocity a regeneráciu, ktorú je možné dosiahnuť v šavasáne. Pokiaľ však musíte odísť, urobte tak v tichosti a pokoji tesne po skončení aktívnej časti hodiny, nie v priebehu relaxácie. Opäť je to o empatii a o tolerancii voči ostatným zúčastneným.

 

 

Prax jogy 

 

Som začiatočník a nováčik v joge. Čo by som mal vedieť?

Joga je cesta a nie všetko sa dá zvládnuť za jednu lekciu. Jedným z dôvodov prečo cvičiť je ten, že sa budete cítiť skvele. Joga uvoľňuje, ale na druhej strane aj posilňuje a spevňuje. Budete silnejší, pružnejší, plní elánu. Jedna z vecí, na ktorú nesmiete zabúdať je, že v joge sa nerobí nič cez bolesť. Telo sa hýbe, naťahuje a posilňuje, tak že je prirodzené cítiť zmeny a svalovú únavu. Bolesť nie je nikdy pichľavá, pálčivá alebo ostrá. Ak cítite bolesť, je treba poľaviť, viac dýchať a uvedomiť si, že je to dlhý proces a cesta, ktorá sa nezvládne počas jedného kurzu. Joga nie je súťaživá, joga nie je šport a nikdy sa nemôžete porovnávať so susedom na podložke.

 

Je joga náboženstvo?

Nie, joga nie je náboženstvo. V žiadnom ohľade vás nelimituje vo vašej viere, svetonázore a osobných presvedčeniach. Joga je filozofia a životný štýl. Je to prístup ku kultivácii tela a cibreniu mysle do jednej harmónie. Joga umožňuje duchovný rast, uznáva vyššie princípy, vytvára pozitívne myšlienky, učí nás k empatii a k láske voči všetkým živým bytostiam a k sebe samému.

 

Môžem pred jogou jesť?

Ráno sa odporúča prax na úplne prázdny žalúdok. Človek však musí počúvať svoje telo.  V prípade, že máte nízku hladinu cukru, skúste malé sústo pevného a ľahko stráviteľného jedla (banán, suchár, pečivo).  Ak chcete mať prázdny žalúdok počas cvičenia jogy v priebehu dňa, medzi cvičením a hlavným jedlom by ste mali mať aspoň 3 hodinový odstup. Trávenie potravy vyžaduje energiu. Ak budete cvičiť tesne po jedle, vaša energia prejde do svalovej činnosti a potrava nebude dobre strávená. Odhliadnuc od toho, že mnohé pozície sa vám budú robiť ťažko s plným žalúdkom (rotácie, obrátené pozície...). Z hľadiska ťažkej stráviteľnosti sa vyhýbajte pred cvičením konzumácii mliečnych výrobkov. Z hľadiska vlastného zdravia, bezpečnosti a tolerancii k iným nekonzumujte pred cvičením alkohol a nepožívajte tabakové výrobky.

 

Môžem cvičiť jogu ak mám nejaké zdravotné problémy?

Joga je vo veľa prípadoch cestou pevného zdravia, regenerácie a vitality. Existuje niekoľko špecifických prípadov, kedy sa cvičenie neodporúča alebo sa praktizuje v pozmenenej forme. Je dobré pokiaľ informujete inštruktora o svojom zdravotnom stave. Na základe toho, vám bude vedieť odborne pomôcť, poradiť, zmodifikuje cviky a poskytne prípadnú asistenciu či pomôcky na cvičenie.

 

Chcem schudnúť. Môže mi joga pomôcť?

Joga pomáha vrátiť telo do rovnováhy. Upravuje napríklad činnosť štítnej žľazy, ktorá reguluje váhu. Ak sa cítite vyrovnane a celkovo dobre, je pravdepodobné, že sa vyhnete konzumácii jedla v strese a tým pádom dokážete udržať svoju hmotnosť na prirodzenej úrovni.

 

Môžem cvičiť jogu počas menštruácie?

Je to individuálne a pocitové. Niektoré ženy jogu cvičia, iné si doprajú úplný kľud. Všeobecne povedané, v období periódy by ste nemali zaraďovať do cvičenia obrátené pozície ako sviečka, stojka. Diskomfortné môžu byť aj intenzívne rotácie. Počúvajte, čo vám hovorí vaše telo. Niekedy môžu byť prospešnejšie pomalšie regeneračné cvičenia.

 

Môžem cvičiť jogu ak som tehotná?

V prvom rade by ste sa mali poradiť s lekárom.

Ak ste sa nikdy pred tým joge nevenovali, neodporúča sa s cvičením začať do konca 1. trimestra tehotenstva. Vaše telo na to nie je zvyknuté a prvé tri mesiace sú kritickým obdobím pre úspešné tehotenstvo bez ohľadu na šport a pohybovú aktivitu. Ak ste jogu cvičili, môžete pokračovať v cvičení. Existujú modifikované kurzy pre tehotné, ktoré sú skvelé na udržanie kondície, na posilnenie partií chrbta, rúk, zlepšenie dýchania a v poslednej fáze tehotenstva na relaxáciu svalov panvového dna a celkovú tonizáciu organizmu. Najlepšie je konzultovať možnosti cvičenia s inštruktorom, pretože každá fáza tehotenstva ponúka žene iné možnosti. Program šitý na mieru podľa kondície aj podľa potreby ženy v čase tehotenstva je ideálna voľba pre úspešné, zdravé a šťastné tehotenstvo.

 

Aké sú výhody cvičenia jogy?

Pravidelné cvičenie jogy prináša viaceré výhody: pružné, tónované a silné telo. Cvičenie zlepšuje dýchanie, dopĺňa energiu, zrýchľuje metabolizmus. Joga zlepšuje obehový systém a činnosť srdca. Prispieva k dobrej fyzickej kondícii, zmierňuje bolesť, zlepšuje držanie tela. Poskytuje aj psychické výhody. Prináša pocit šťastia, spokojnosti a vyrovnanosti. Prispieva k lepšiemu zvládaniu stresu. Vďaka joge sa vám posilní sebadôvera, dokážete viac hospodáriť so svojou energiou. Duchovný prínos jogy je tiež nezanedbateľný. Joga učí, aby sme si uvedomili to, čo sa deje v nás aj mimo nás. Joga učí, ako byť prítomný, bdelý a otvorený tomu, čo je všade okolo.

 

Kedy je najvhodnejší čas na cvičenie jogy?

Jogu môžete cvičiť počas celého dňa. V každej jeho časti máte možnosť venovať sa inému zámeru. Ranné cvičenie dokonale prebudí po telesnej, zmyslovej aj energetickej stránke. Telo stuhnuté po noci môžete ponaťahovať v jemných pozíciách a začnete tak nový deň formou otvorenosti a prijatia veľkých výziev. Poobedňajšia joga môže byť dynamická, aj vzhľadom na naše biologické hodiny.  Prax sa dá poňať ako príležitosť posunúť vlastné hranice sily, výdrže a odhodlania. Večerné hodiny naopak prinesú príjemný relax, ukľudnenie a zvoľnenie. Lahodný spôsob, ako si oddýchnuť, ako uzemniť organizmus a pripraviť ho na večerný spánok.

 

Ako často mám cvičiť jogu?

Joga je skvelá. Aj keď budete cvičiť iba jednu hodinu týždenne, budete sa cítiť oveľa lepšie.  Ideálne je cvičiť aspoň 2-3 krát do týždňa, ale ak chcete, tak aj denne. V tomto prípade vám joga nijak neuškodí. Môžete cvičiť hodinu, 30 minút, ale postačí aj 20 alebo 10 minút. Netreba si dávať nereálne ciele, ktoré Vás deprimujú. Cvičte toľko, koľko chcete.  Hlavne buďte koncentrovaný, vedomí si toho, čo robíte a prečo to robíte. Skúste si zacvičiť doma, na dovolenke alebo v skupine s inštruktorom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TVOJA JOGA

nielen YOGA