Štúdio TVOJA JOGA Banská Bystrica. Pravidelné lekcie jogy s Dankou pre začiatočníkov i pokročilých.

Power joga, Hatha Vinyasa joga, Medical joga a Joga pre športovcov.

 

Copyright © 2017 TVOJA JOGA 

ZAREZERVUJTE SI HODINU JOGY

ON-LINE REZERVAČNÝ SYSTÉM 

 

POZDRAV SLNKA - SURYA NAMASKARA "A"

Desať asán, ktoré na seba plynulo nadväzujú tvoria sekvenciu pozdravu slnka. Je to základná jogová zostava.

 

Skvelý spôsob, ako rozpohybovať telo hneď ráno! Poslúži aj ako aktivačné cvičenie počas dňa, keď sa cítime unevení, vyčerpaní alebo bez nálady. Cvičenie zaberie iba niekoľko minút denne. Nepotrebujeme žiadne špeciálne vybavenie, takže ho zvládneme cvičiť bez problémov pri posteli, v parku alebo za dverami kancelárie. Pre dokonalé ranné prebudenie a prílev energie stačí opakovať zostavu dva alebo trikrát po prebudení. Každá pozícia posilňuje a naťahuje telo iným spôsobom. Správne držanie tela, správna technika realizácie jogových pozícií a dýchanie je zaručený spôsob ako spevniť telo, aktivovať myseľ a uvolniť napätie. Dôležité je napríklad stabilný postoj na zemi, a to obidvomi plnými chodidlami,  spevnené centrum tela (svaly brucha, panvy a chrbta), vyrovnaný chrbát a pohľad priamo vpred.

 

Surya namaskar nie je len o aktivácii svalovej hmoty. Okrem posilnenia veľkých svalových skupín (brucho, chrbát, nohy, paže ) prospieva kĺbom, šľachám a väzivám. Zárovň asány ovplyvňujú trávenie (urýchlenie pohybu čriev vďaka masáži dutiny brušnej), nervovú sústavu (eliminácia depresívnych stavov, strachu, úzkosti, nespavosti) či krvný obeh (zmenšenie opuchov, zlpšenie mikrocirkulácie kvi). Zvyšuje vytrvalosť, dodáva energiu a detoxikuje, zmierňuje bolesti chrbtice a odstraňuje napätie v trapézoch. Motivačnou informáciu pred letom môže byť fakt, že je to jedným z prostriedkov, ako si udržať ideálnu hmotnosť. V tomto prípade je však potrebné vykonať pozdrav slnku dennodenne niekoľkokrát za sebou, aby sa telo zahrialo v tempe pohybu a dychu.

TADASANA (hora) - UTTANASANA (hlboký predklon) - ARDHA UTTANASANA (pol predklon) - CHATURANGA DANDASANA (klik) - URDHVA MUKHA SVANASANA (pes s hlavou hore) - ADHO MUKHA SVANASANA - UTTANASANA (pes s hlavou dole) - ARDHA UTTANASANA - TADASANA

TVOJA JOGA

nielen YOGA