Ak trpíte bolesťou chrbta a už ste vyskúšali takmer všetko, potom vám môžeme pomôcť. Kurz jogy: Zdravý chrbát, pozostáva z jemného, ​​bezpečného a zároveň účinného cvičenia. Ponúka prevenciu, zmiernenie ale i možné odstránenie pretrvávajúcej bolesti chrbta alebo náhlych epizód bolestí chrbtice a chrbtového svalstva.Na kurze vychádzame z hatha jogy (asány, dych a relaxácia) a fyziojogy. Kombinujeme série prípravných cvikov na zahriatie svalstva, prekrvenie, mobilitu, spevnenie a tiež konkrétne jogové pozície (asány) a ucelené sekvencie cvikov doplnené o dýchacie a relaxačné techniky.

Bolesť chrbta

Pri sedavom zamestnaní vznikajú častokrát problémy s chrbticou, pridružiť sa vie i tenisový lakeť alebo karpálny tunel. Príčiny bolesti chrbta môžu byť rôzne. Môže ísť o štrukturálne alebo o funkčné poruchy. Štrukturálne poruchy sú trvalé zmeny na chrbtici, funkčné poruchy sú zvratné zmeny. Vznikajú pri preťažení pohybového aparátu nesprávnymi dennými návykmi, jednostranným športom, jednostranným preťažovaním tela.  Dlhodobo vedú k vzniku svalovej nerovnováhy a prekvapiť nás vedia v podobe spazmy, bolesti alebo „seknutia“.

Ako prevenciu bolesti chrbta môžeme zvoliť napríklad aj vhodné cvičenie, no tak isto rovnako dôležitá je úprava našich návykov počas celého dňa. Hovoríme o polohovaní tela v spánku, ergonómii pracovného stola pri práci, o správnom sedení pri šoférovaní, dvíhaní ťažkých vecí.

Cvičenie zamerané na Zdravý chrbát je forma vedomého pohybu, doplnený o prácu s dychom, s regeneráciou psychiky, uvoľnením mentálneho napätia.  Napätie veľakrát skrz psychiku pôsobí na postúru nášho tela a na sťah našich svalov.

Kurz jogy: Zdravý chrbát

  • vráti späť silu a flexibilitu svalstva
  • buduje dôveru vo voľný a bezpečný pohyb
  • ľahko naučiteľné techniky a cviky, ktoré môžete cvičiť doma denne počas 10-15 minút
  • zlepšíte svoju základnú silu a držanie tela
  • prispieva k zdravšiemu chrbtu bez bolesti
  • správna technika dyhu pre cvičenie a bežný život

Prečo sa pohybovať a cvičiť?

Ľudia s pretrvávajúcou bolesťou chrbta sú nabádaní, aby zostali fyzicky aktívni a cvičili. Väčšina bolestí chrbta je diagnostikovaná ako nešpecifická, ale aj keď poznáte príčinu bolesti, ako je hernia disku alebo osteoartróza, kurz vám môže pomôcť. Jemný pohyb, dýchanie a relaxačné techniky môžu výrazne zlepšiť vaše celkové zdravie a skrátiť dĺžku a frekvenciu epizód bolesti chrbta. Všimnete si tiež zlepšenie celého zdravia.

Kurz jogy: Pre koho je vhodný?

Kurz je vhodný pre všetkých ktorí chcú cez pohyb nájsť prevenciu bolestí chrbtice alebo zmierniť a odstrániť existujúce problémy. Bez rozdielu na vek a pohlavie i doterajšie skúsenosti s jogou.

Viac informácií o kurze Zdravý chrbát

Forma kurzu je vhodná nielen pre začiatočníkov, ale aj pre ľudí, ktorí majú radi pomalšie tempo a učenie sa za pochodu. Citlivá kombinácia Hatha jogy, jogových pozícií v statickej i pohybovej forme, vybraných fyzioterapeutických cvikov, s cieľom mobilizovať chrbticu a kĺby. Postupná práca s telom v zmysle zlepšenia pevnosti a dosiahnutia zdravej pružnosti. Menej je viac. Varianty základných asán, ktoré sú dostatočné na zlepšenie zdravia. Práca s celým telom, ale i relaxácia a uvoľnenie.Pod vedením lektorky Moniky absolvujete 8 týždňový kurz, ktorého základom je z lekcie na lekciu postupne napredovať. Počas lekcie sa učíme najmä cez vlastnú skúsenosť. Vnímame pohyb a dych. Učíme sa opakovaním cvikov, vnímaním počutého i videného. Lekcie zahrňujú aktívne cvičenie v priebehu 60 minút. Poskytujú i relax a uvoľnenie. Vytvárame telu a mysli pozitívne návyky. Učíme ako cvičiť jogu doma, ale i v skupine, ako si pomôcť s bolesťami chrbtice.

KURZ JOGY: Zdravý chrbát 
Príspevok na kurz:  50,- Euro 
Deň a čas lekcií : nedeľa, 18.30 – 19.30
Začiatok kurzu: 11.10.2020 
Počet lekcií: 8 (1 x náhrada pri neprítomnosti) 
Miesto kurzu: TVOJA JOGA, Terézie Vansovej 10, B. Bystrica 
Lektor: Monika Slížová 

Prihlasovanie sa: info@tvojajoga.sk alebo 0918 374 997 
Náročnosť: *začiatočník, učenie, pomalšie tempo

Odporúčania

Kurz sa odporúča sa pre dospelých i mládež vo veku 13+. Je vhodný pre ľudí bez závažnejších zdravotných problémov. Cvičenie jogy je prevencia, súčasť zdravého životného štýlu. V prípade ochorení a liečby vážnejších neurologických a kardiovaskulárnych ochorení, prípadne ortopedických problémov je vhodné konzultovať svoj zdravotný stav s lekárom a poradiť sa ohľadne vhodnosti cvičenia vopred aj s inštruktorkou kurzu. Nie je vhodný pre tehotné dámy.

S jogou prichádza zdravie

 

Daniela Lászlová, TVOJA JOGA nielen YOGA

Blog

Menu
error: Content is protected !!