Joga a meditácia

  1. Tvoja Joga
  2. Lekcie
  3. Joga a meditácia
 

O výhodách meditácie už pravdepodobne viete. Však? Viete, že vám meditácia pomôže relaxovať, kvalitnejšie spať, efektívnejšie pracovať, zvládať kolísavé nálady, úzkosť, smútky, bolesti, sústrediť svoju myseľ a dokonca zlepšiť vzťahy so sebou a okolím.

Joga a meditácia

Naozaj si chcete dopriať pravidelnú meditáciu, ale neviete ako na to, nemáte trpezlivosť, pokojné miesto, motiváciu, neviete kde a s kým, prípadne vám chýbajú odpovede na vaše otázky?

Ak to znie ako známy príbeh, vyskúšajte meditačné stretnutia s Dankou: Joga a meditácia. Stretnutia, ktoré spájajú nenáročné úvodné cvičenia s meditáciami. Jedná sa o jednoduchý spôsob, ako vniesť meditáciu do svojej pravidelnej praxe, prípadne sa naučiť nové techniky.

Koncepcia lekcie je navrhnutá tak, aby sme sa dokázali oslobodiť od napätia, stresov a kolobehu denných myšlienok, aby sme si vytvorili v tele priestor pre dych a stíšenie a koncentráciu, ktoré urýchľuje uvoľnenie hlboko zakorenených stresov a stabilizáciu expanzívnejšieho stavu vedomia. Každé stretnutie sa môže málinko líšiť podľa meditačných techník, ktoré budeme na stretnutí používať. Základom bude však hlboké uvoľnenie, stíšenie a sebapozorovanie a seba objavenie. Skupinové meditácie prinášajú aj efekt úžasnej energie, ktorá sa dokáže dvíhať po špirále, čím sa naše výhody z meditácie ešte násobia.

Joga a meditácia s Dankou: “Postarám sa o to, aby som vytvorila bezpečný a podporný priestor, kde sa váš proces učenia bude slobodne odvíjať, rásť a prekvitať. Rozhodila som sa pracovať s malými skupinami (max. 10 účastníkov), aby som bola schopná venovať sa potrebám každého účastníka, tempu vývoja, výzvam a úspechom v učení. Svoju úlohu chápem v podpore, uľahčovaní a vedení – bezpečne a srdečne – vášho procesu učenia.”

S čím sa ne lekciách môžeme stretnúť:
  • meditácia všímavosti
  • duchovná meditácia
  • sústredená meditácia
  • pohybová meditácia
  • meditácia mantry
  • transcendentálna meditácia
  • progresívna relaxácia
  • meditácia milujúcej láskavosti
  • vizualizačná meditácia
  • védske meditácie… a iné

Stretnutia sú vhodné pre začiatočníkov aj pre skúsenejších meditujúcich. Na učenie nemusíte byť odborníkom na jogu. Ak už doma meditujete, stretnutia môžu vašu prax iba obohatiť. Meditačné stretnutia vás nelimitujú vo vašom svetonázore, náboženstve, viere a hodnotách.

Kliknutím na tlačidlo sa vám rozbalí niekoľko citovaných myšlienok a nacítení mojich žiakov, ašpirantov stretnutí Jogovej terapie a Letnej školy jogy.

Ďakujem za zdieľanie skúsenosti s meditáciou:

Len niekoľko hodín strávených učením sa meditovať sa ukázalo ako jeden z najcennejších období, aké som kedy strávila. Meditácia zmenila môj život; moje vzťahy, spôsob, akým žijem, ako veci vidím. Poskytuje mi to vnútornú silu zvládnuť najnáročnejšie situácie a stať sa silnejším a lepším človekom. Nie je to mágia (aj keď sa efekt na začiatku môže zdať magický), ale starodávna disciplína, ktorá vám pomôže odbúrať stres, stanoviť si priority a sústrediť sa. Lenka


Keď som o tom prvýkrát počula – o meditácii, bola som skeptická. Vždy som si ju predstavovala ako cvičenie vyhradené pre ľudí „duchovnejších“ ako som ja. Po pár meditáciách som sa okamžite prestala strachovať, pretože je to nenáročná cesta ako môžem každý deň, zlepšiť svoje emocionálne a fyzické blaho, s okamžitým účinkom. Katarína


Výsledky mojej meditačnej praxe zhrniem do slov: menej stresu, viac energie a šťastia. Ďakujem, že si mi dala príležitosť naučiť sa védsku meditáciu a meditáciu s joga malou. Robím to pravidelne, pretože som sa techniku naučila a môžem skutočne povedať, že to zmenilo môj život. Nemám také príznaky únavy alebo stresu; menej som vyčerpaná z práce a určite mám aj viac trpezlivosti (testovala som to teraz pri pobyte s rodičmi 2 týždne) a celkovo prežívam viac spokojnosti a radosti. Jana

Odporúčanie
Stretnutia sú vodné pre začiatočníkov aj pre skúsenejších meditujúcich. Na učenie nemusíte byť odborníkom na jogu. Ak už doma meditujete, stretnutia môžu vašu prax iba obohatiť. Meditačné stretnutia vás nelimitujú vo vašom svetonázore, náboženstve, viere a hodnotách.

Prineste si na oblečenie pohodlné vrstvené podľa ročného obdobia, aby vám nebolo chladno. Vítané sú i ponožky, či šál na prekrytia ramien pri dlhšom zásede. Nepoužívate prosím pred lekciou silné parfumy. Hlavné jedlo tesne pred meditáciou vás oslabí a prinesie telesnú i mentálnu únavu, preto je dobré mať radšej poloprázdny žalúdok. Pri špeciálnych energetických meditáciách sa odporúča podložka na sedenie z prírodného materiálu (koberček, deka). Vítané je aj priniesť si vlastný energetický predmet (kameň, obrázok) – len ak ho máte a používate , ktorý počas meditácie symbolicky a dočasne položíte na meditačný oltárik. Vždy pri meditáciách konajte a myslite s empatiou a láskou. Konajte s ohľadom na ostatných, ktorí s vami meditačný priestor naciťujú a zdieľajú.
Náročnosť lekcie
Mierna
Trvanie lekcie
60 min.
Menu
error: Content is protected !!