Restoratívna joga

  1. Tvoja Joga
  2. Lekcie
  3. Restoratívna joga
 

Restoratívna joga je telesne nenáročné cvičenie zamerané na regeneráciu. Pomalý, terapeutický štýl jogy. Na rozdiel od Yin jogy, jej účelom je, aby v tele nedochádzalo k ťahu a tlaku, ale naopak, aby telo voľne spočívalo v danej polohe bez citeľného stimulu.

Restoratívna joga je telesne nenáročné cvičenie zamerané na regeneráciu.  Restore znamená z angličtiny obnoviť alebo regenerovať. Jej cieľom je priniesť telu potrebné uvoľnenie i za pomoci pomôcok. Využíva jemné prechody na zmenu medzi jednotlivými polohami a predĺžené zotrvanie v pozícií (maximálne 2 minúty). Cvičenie je príjemné, uvoľňujúce a hlboko regeneračné.

Pri relaxačnom cvičení restoratívnej jogy pracujeme s celou fasciálnou sieťou tela, pričom tiež rozhýbeme chrbticu a kĺby, ponaťahujeme stuhnuté svalstvo, čím vypustíme prebytočné napätie z tela, a postupne tak navodíme relaxáciu mysle a nervovej sústavy. Cvičenie na hodine pozostáva z menej cvikov, ktoré plynú príjemne. V zvolenej pozícii nechávame gravitáciu a dych pracovať za nás bez sily a vôle posunúť sa ďalej. Organizmus sa harmonizuje ako celok a dochádza k podpore imunitného systému. Restoratívna joga svojim priebehom dokáže zaktivovať parasympatický nervový systém a prispieť k harmonizácii nervovej sústavy. Pravidelnou praxou dokážeme telo posilniť a podporiť jeho odolnosť voči chorobám vyvolaných stresom, nakoľko sa v tele znižuje hladinu kortizolu (hormón vylučovaný telom počas stresovej situácii).

Restoratívna joga je úplným protipólom dynamickejších cvičení ako je power alebo flow joga. Chceme pri nej naplno precítiť naše fyzické telo a hľadáme konštruktívne vnútorné uvedomenie si (ako napríklad vnútorné odpovede v podobe prijímania či odrážania situácií v našom živote)

Regenerácia prichádza vtedy, ak je telo uvoľnené a sympatický nervový systém, ktorý zodpovedá za nabudenie organizmu, odpočíva. V priebehu cvičenia si preto telo hľadá svoju polohu, ktorá bude relaxačná, príjemná a dostatočne uvoľňujúca.

Odporúčanie
Vhodné pre všetky vekové a kondičné úrovne. Vhodná aj pre úplných začiatočníkov. Odporúča sa aj v čase rekonvalescencie, ako kompenzácia fyzicky náročnejších športov i pri duševnom vyčerpaní.
Náročnosť lekcie
Mierna
Trvanie lekcie
70 min.
Menu
error: Content is protected !!