Tradičná hatha joga s Jaiwanti – jesenné posilnenie imunity

  1. Tvoja Joga
  2. Joga a zdravie
  3. Tradičná hatha joga s Jaiwanti – jesenné posilnenie imunity

Tradičná hatha joga môže byť užitočným spôsobom, ako zvýšiť imunitný systém a zmierniť zápal v tele. Psychologický stres dokáže ovplyvniť mnoho systémov v tele, vrátane oslabenia imunitného systému a zvýšenia chronického zápalu. Hoci je zápal prirodzenou súčasťou imunitnej reakcie a v krátkodobom horizonte môže pomôcť pri hojení rán, zranení a infekcií, chronický zápal môže naopak spôsobiť viac škody ako úžitku.

Jesenné posilnenie imunity

Pozvánka na tematickú sériu hatha jogy s indickou certifikovanou učiteľkou jogy Jaiwanti (30.11.2019), ktorá je zároveň vyštudovaná holistická liečiteľka a jogová terapeutka. Tradičná hatha joga formou asán a pranayamy na povzbudenie a naštartovanie imunitného systému pred zimou. Jogové techniky zamerané skrz telo smerom dovnútra aj proti jesennej melanchólii a depresii. Práca s dychom a mysľou.
Tradičná hatha joga s Jaiwanti

Imunita

Novembrový seminár tradičná hatha joga

Jesenné posilnenie imunity
Lektor: Jaiwanti Singh - uznávaná učiteľka jogy pôvodom z Indie
Dátum: 30.11.2019
Čas: 9.30-12.30
Miesto: TVOJA JOGA, o.z.
Príspevok: 27,- Euro
Rezervácia miesta: info@tvojajoga.sk (meno,tel.číslo, mail)
Storno podmienky

Vhodný pre všetky úrovne. Workshop bude v angličtine, tlmočený do slovenčiny. 

Obsahom stretnutia bude cvičenie - telesná prax séria asán z hatha jogy na posilnenie a naštartovanie imunity, pranayama a iné nadstavbové techniky jogovej praxe vrátane relaxácie a meditácia. Možnosť pre otázky, diskusiu. 

V priebehu podujatia bude prestávka na občestvenie a osvieženie, ktoré pre Vás pripravíme. Seminár je vhodný pre všetky úrovne. Workshop bude v angličtine, tlmočený do slovenčiny

Podujatie organizované s spolupráci s Indickou ambasádou v Bratislave.

Tradičná hatha joga

Hatha joga je najstaršia, klasická joga, ktorá je opísaná v “Hatha joga pradipika” klasickej knihe o joge. Táto forma jogy je veľmi prospešná pre rozvoj flexibility tela a pokoja v mysli. Joga je však komplexná a nádherná filozofia žitia, s veľkým potenciálom pre sebaliečenie a koncentráciu vnútornej sily.

Tradičná hatha joga s Jaiwanti

Celkové prínosy Hatha jogy pre zdravie a vitalitu

  • Vybuduje imunitu organizmu.
  • Uvoľňuje myseľ a telo.
  • Tónuje chrbticu.
  • Posilňuje a tónuje telo.
  • Zvyšuje flexibilitu.
  • Pomáha v odhodlaní, disciplíne a v prekonávaní prekážok a závislostí (jedlo, návykové látky, zlozvyky…).
  • Prispieva k dlhovekosti, celkovému dobrému zdraviu a pohode.

Vedecké potvrdenie vplyvu jogy na imunitu

Náš ľudský intelekt nás neustále núti k zvedavosti k hľadaniu odpovedí na otázky, k anlýze a k pochopeniu. Aj preto stále vnikajú štúdie a vyskumy, ktoré potrebujú všetko dokázať a overiť formou akejsi molekulárnej pitvy. A tak vedci spoločne preskúmali 15 randomizovaných kontrolovaných štúdií, ktoré skúmali, či pravidelná prax  jogy môže posilniť imunitný systém a znížiť chronický zápal. Priemerná veľkosť pokusov bola 70 a veľkosť vzoriek sa pohybovala od 11 do 140 účastníkov. Väčšina štúdií vychádzala z  Hatha jogy. Vedci v týchto štúdiách jogy skúmali reakciu imunitného systému meraním hladín krvi alebo slín v cirkulujúcich prozápalových markeroch, ako sú cytokíny, proteín nazývaný C-reaktívny proteín (CRP), ako aj počet imunitných buniek, protilátky a markery génu. expresia v imunitných bunkách.

Vedci našli celkový model, ktorý jogou redukuje prozápalové markery, s najsilnejším dôkazom redukcie cytokínu nazývaného IL-1beta. Pokiaľ ide o iné typy prozápalových markerov, existujú sľubné výsledky. Jedna štúdia zistila, že joga zvýšila hladiny protizápalových cytokínov, ako je napríklad IL-10. Ďalšia štúdia zistila, že jóga by mohla sprostredkovať zápal na genómovej úrovni, pričom by sa menili hladiny proteínov, ktoré kontrolujú transkripciu DNA prozápalových cytokínových génov v DNA. 

Ako často a ako dlho musíte cvičiť jogu, aby ste dosiahli tento efekt? Vedci zatiaľ nemajú nezvratnú odpoveď, ale väčšina z týchto výskumných štúdií implementovala programy jogy, ktoré trvali od 8 do 12 týždňov s frekvenciou medzi: raz týždenne až denne. Výučba jogy v rámci výskumných štúdií sa pohybuje od 30 do 90 minút. 

Kto je Jaiwanti Singh?

Sprievodkyňa sobotným workshopm.

 - jesenné posilnenie imunityJaiwanti je uznávaná učiteľka jogy pôvodom z Indie. Narodila sa v Naí Dillí. Už od útleho veku bola vedená k duchovnému životu. Vyniká veľmi komplexnými a hlbokými vedomosťami o joge a jej odvetviach. Získala diplom z jogínskej vedy a naturopatie z Národného inštitútu jogy Morarji Desai. Študovala na univerzite Uttakhand v meste Haridwar sanskrit, védickú jogu a holistické liečiteľstvo. Tam aj dosiahla svoje magisterské štúdium. Jaiwanti je certifikovaná učiteľka jogy, holistická liečiteľka a jogová terapeutka. Má bohaté skúsenosti s rôznymi štýlmi jogy, pránickým liečením, naturopatiou a rôznymi druhmi meditácií. Momentálne pracuje na Indickej ambasáde v Bratislave ako učiteľka indickej kultúry a jogy. Bola vybratá ako jedna z pomedzi 10 000 uchádzačov. Aj tento fakt svedčí o jej kvalitách a znalostiach.  Pred príchodom na Slovensko vyučovala na univerzite v Naí Dillí a pôsobila ako lektorka na Ministerstve obrany Indie.

Tešíme sa na stretnutie.

 

Daniela Lászlová – TVOJA JOGA, o.z.

 

Zdroj informácií:

  1. Falkenberg RI, Eising C, & Peters ML. (2018). Yoga and immune system functioning: a systematic review of randomized controlled trials. J Behav Med. 2018 Feb 10. doi: 10.1007/s10865-018-9914-y.

Blog

Menu
error: Content is protected !!