Joga pre športovcov

  1. Tvoja Joga
  2. Lekcie
  3. Joga pre športovcov
 

Špecifická joga pre športovcov. Tréningy sú kombináciou jogy a fyzioterapie, s cieľom poskytnúť kompenzačné cvičenie pre namáhaný pohybový aparát profesionálnych športovcov a hobby kategórie podľa druhu záťaže.

Terapia jogovým pohybom je aplikovateľná ako súčasť tréningových plánov pre široké spektrum športovcov vytrvalostných, atletických i silových disciplín. Individuálne plány a tréningy podľa druhu športu. Príprava na mieru šitých workshopov, ktoré stavajú na výsledkoch kondičných trénerov, lekárskych správ a vnútorných očakávaní atlétov. Osobité tréningy pre vybrané disciplíny ako: atletika, hokej, futbal, plávanie, golf…atď.

Cvičenie zamerané na časti tela, ktoré sú nadmerne zaťažované a náchylné k vzniku zranenia. Jogovou terapiou dochádza k uvoľneniu napätia svalov a šliach, k zlepšeniu mobility kĺbov a k celkovej fyzickej a psychickej relaxácii. Cvičenie s doplnkami na fasciálnu stimuláciu. Riadené dýchanie rozvíja kapacitu pľúc. Cvičenia sú poskytované skupinkám (5-10 ľudí) po individuálnom dohovore. Odporúčajú sa ako plnohodnotný tréning popri pravidelnej športovej príprave.

Prostredníctvom jogy môže byť športovec silnejší fyzicky aj psychicky. Cvičenie vedie k lepším výsledkom výkonnosti, rýchlejšiemu zotaveniu a bezpečnému pohybu. Pravidelným cvičením jogy dochádza k zlepšeniu koordinácie pohybov, k obratnosti, flexibilite a rovnováhe. Je skvelou prevenciou zranení.

Odporúčanie
Jogou sa buduje koncentrácia, koordinácia, odhodlanie. Joga nie je súťaživá. Zlepšuje sústredenie. Meditácia dokáže upokojiť psychiku športovca, pripraví ho na rozhodujúce momenty v jeho výkone a kariére.
Náročnosť lekcie
Mierna
Menu