Pozícia dieťa je príjemná oddychová asána. Začiatočníkom poslúži na precítenie hlbokého predklonu, natiahnutie chrbtového a sedacieho svalstva. Tehotným dámam dopraje príjemný odpočinok.

Dieťa: Balásana

Ako na to
  1. Posaďte sa na päty s pocitom predĺženého trupu,
  2.  Kolená mierne roztiahnite a priblížte s predklonom hlavu k podlahe.  Ruky môžete natiahnuť vpred, nechať ich spustené bokom alebo pod čelom.
  3.  Dýchajte do brucha, vnímajúc spodnú časť chrbta. Predstavte si, že každý nádych kopíruje vašu chrbticu, rozširuje ju a predlžuje a potom pri každom výdychu zažite pocit uvoľnenia. V tejto pokojovej pozícii zostaňte aspoň 30 sec. prípadne aj 1 minútu. Čelo si môžete položiť na zloženú deku alebo kvádrik, najmä ak máte vysoký krvný tlak. Ak nie je možne spojiť zadok a päty, pre pocit menšieho napätia a lepšieho relaxu, použite bolster, doma aj vankúš.
Účinky

Pasívne prevedenie cviku: jemne uvoľňuje svaly prednej časť trupu. Celé telo je podopreté, ruky a ramená sú uvoľnené. Asána jemne napína boky, stehná, kolená a členky. Zmierňuje bolesť chrbta a krku.

Aktíva forma cviku: môžete zatlačiť ruky do zeme a zdvihnúť lakte tak, aby ste presunuli energiu do paží a chrbta. Asána jemne napína boky, stehná, kolená a členky. Zmierňuje bolesť chrbta a krku. Pomáha zmierňovať stres a únavu. Upokojuje myseľ a telo.

Ásana Dieťa Balásana

Aktívna a pasívna verzia cviku Dieťa

 

Balasana je vynikajúca na omladenie centrálneho nervového systému. Uvoľňuje všetky svaly obklopujúce stavce chrbtice a uvoľňuje nervy tak, aby mohli účinnejšie komunikovať s mozgom. Táto póza môže pomôcť hlbšie dýchať. Ak sú vaše oči zatvorené, umožní Vám cítiť, čo sa deje vo vašom tele. To je skvelá póza, aby ste si všimli, ako je váš dych ustálený, a tiež, aby ste si všimli, kde v tele dych prirodzene prechádza (brucho, rebrá, chrbát alebo hrudník). Stočenie chrbtice do zaobleného a uvoľneného tvaru, s tretím okom na zemi, môže mať hlboký uzemňovací účinok. Tretie oko je 6. čakra v tele a riadi intuíciu a spojenie s vvyšším ja. Asána prináša tiež masáž brušných svalov a vnútorných orgánov, najmä tráviaceho systému, a môžu stimulovať vylučovanie. Pozícia dieťaťa vám môže pomôcť cítiť sa chránená, vyživovaná a bezpečná, efektívne vytvára útočisko vo vašom tele.

Foto: Monika Slížová

Blog

Menu