Zdravý chrbát

  1. Tvoja Joga
  2. Lekcie
  3. Zdravý chrbát
 

Ak chcete, aby sa vaše telo pohybovalo plynule po celý život, mať silný, zdravý chrbát je nutnosťou. Joga je jemný, ale efektívny spôsob, ako posilniť chrbát a zvýšiť jeho pružnosť. Správne pozície môžu zmierniť bolesti a zároveň zlepšiť držanie tela.

Ak trpíte bolesťou chrbta a už ste vyskúšali takmer všetko, potom vám môžeme pomôcť cvičenie na zdravý chrbát. Pozostáva z jemného, ​​bezpečného a zároveň účinného cvičenia. Ponúka prevenciu, zmiernenie ale i možné odstránenie pretrvávajúcej bolesti chrbta alebo náhlych epizód bolestí chrbtice a chrbtového svalstva. Na lekcii vychádzame z hatha jogy (ásany, dych a relaxácia) a fyziojogy. Kombinujeme série prípravných cvikov na zahriatie svalstva, prekrvenie, mobilitu, spevnenie a tiež konkrétne jogové pozície (ásany) a ucelené sekvencie cvikov doplnené o dýchacie a relaxačné techniky.

Zdravý chrbát
  • cvičenie vracia späť silu a flexibilitu svalstva
  • buduje dôveru vo voľný a bezpečný pohyb
  • ľahko naučiteľné techniky a cviky, ktoré môžete cvičiť doma denne počas 10-15 minút
  • zlepšíte svoju základnú silu a držanie tela
  • prispieva k zdravšiemu chrbtu bez bolesti
  • správna technika dyhu pre cvičenie a bežný život
Prečo sa pohybovať a cvičiť?

Ľudia s pretrvávajúcou bolesťou chrbta sú nabádaní, aby zostali fyzicky aktívni a cvičili. Väčšina bolestí chrbta je diagnostikovaná ako nešpecifická, ale aj keď poznáte príčinu bolesti, ako je hernia disku alebo osteoartróza, kurz vám môže pomôcť. Jemný pohyb, dýchanie a relaxačné techniky môžu výrazne zlepšiť vaše celkové zdravie a skrátiť dĺžku a frekvenciu epizód bolesti chrbta. Všimnete si tiež zlepšenie celého zdravia.

Cvičenie zamerané na zdravý chrbát dokáže posilniť jadro tela, zabezpečí svalovú vyrovnanosť panvy a chrbtice, čim budú dominantné svaly menej preťažované. Cez relaxáciu a jemný pohyb sa zbavíme napätia v šiji, predídeme bolesti krčnej chrbtice a migrénam.

Časté blokácie v hrudnej chrbtici sú dôsledkom dlhého sedenia ale aj emócí ako strach, ľútosť, malá sebadôvera. Tieto pocity sa prejavujú aj v držaní tela. Ramená sa stáčajú, hrudník je vpadnutý. Zdravé cvičenie zabezpečí zmiernenie napätia v chrbte, rovnako ako v bokoch, hamstringoch a vnútorných stehnách, ktoré môžu ovplyvniť vašu dolnú chrbticu.

Dôležitou časťou spoločnej jogy je aj rozvíjanie vedomia študentov o ich vlastných telách, aby porozumeli pohybu a jeho vhodnosti pre ich konkrétne telo, diagnózou či symptómom.

Odporúčanie
Cvičenie bez obmedzenia - začiatočníci aj pokročilí. O svojom zdravotnom stave vždy prosím informujte lektora na lekcii.
Náročnosť lekcie
Mierna
Trvanie lekcie
60 min.
Menu
error: Content is protected !!