Zdravý chrbát

  1. Tvoja Joga
  2. Lekcie
  3. Zdravý chrbát
 

Ak chcete, aby sa vaše telo pohybovalo plynule po celý život, mať silný, zdravý chrbát je nutnosťou. Joga je jemný, ale efektívny spôsob, ako posilniť chrbát a zvýšiť jeho pružnosť. Správne pozície môžu zmierniť bolesti a zároveň zlepšiť držanie tela.

Cvičenie zamerané na zdravý chrbát dokáže posilniť jadro tela, zabezpečí svalovú vyrovnanosť panvy a chrbtice, čim budú dominantné svaly menej preťažované. Cez relaxáciu a jemný pohyb sa zbavíme napätia v šiji, predídeme bolesti krčnej chrbtice a migrénam. Časté blokácie v hrudnej chrbtici sú dôsledkom dlhého sedenia ale aj emócí ako strach, ľútosť, malá sebadôvera. Tieto pocity sa prejavujú aj v držaní tela. Ramená sa stáčajú, hrudník je vpadnutý. Zdravé cvičenie zabezpečí zmiernenie napätia v chrbte, rovnako ako v bokoch, hamstringoch a vnútorných stehnách, ktoré môžu ovplyvniť vašu dolnú chrbticu.

Dôležitou časťou spoločnej jogy je aj rozvíjanie vedomia študentov o ich vlastných telách, aby porozumeli pohybu a jeho vhodnosti pre ich konkrétne telo, diagnózou či symptómom.

Odporúčanie
Cvičenie bez obmedzenia - začiatočníci aj pokročilí. O svojom zdravotnom stave vždy prosím informujte lektora na lekcii.
Náročnosť lekcie
Mierna
Trvanie lekcie
30 min.
Menu