V našej mysli prebieha neustály monológ. Prehrávame si čo bolo a čo bude. Reagujeme na podnety, ktoré sa dejú okolo nás. Akcie, udalosti a vnemy prichádzajú zmyslami do nášho mozgu a myseľ potrebuje všetko analyzovať. Je to naozaj naozaj únavný a vyčerpávajúci proces. Meditácia pre začiatočníkov

Jóga zdôrazňuje prax meditácie

Jóga má na človeka nielen fyzický ale i spirituálny vplyv. Stáva sa duchovným sprievodcom. Pomáha nájsť cestu k vnútornému mieru prostredníctvom lásky a súcitu k sebe samému a iným. Jóga zdôrazňuje význam pravidelnej meditácie. Cez prax meditácie pomáha udržať v konečnom dôsledku aj emocionálne zdravie. Veľa stresu, úzkosti a depresie je spôsobených neschopnosťou vidieť všetky dobré veci v živote, neschopnosťou rozlišovať a tendenciou zamotať sa v spleti svojich myšlienkových procesov. Tým, že sa naučíme usmerňovať svoje myšlienky, tieto negatívne pocity zmiznú.

Meditácia pre začiatočníkov

Meditácia pre začiatočníkov

Stíšenie mysle pomocou jógy: meditácia pre začiatočníkov

Pomocou jógy sa môžete naučiť stíšiť myseľ napríklad aj nasledovaním týchto krokov:

  1. Každý deň si nájdite čas na meditačné cvičenie, ideálne v pravidelnom čase, na tom istom mieste.
  2. Nájdite si miesto bez rozptyľovania, kde nie ste rušený, ktoré vám umožní precvičiť si prax stíšenia.
  3. Urobte si z daného momentu rituál. Zapáľte si sviečku alebo vonnú tyčinku, ak máte kvety či rastlinku, dajte si ich do svojej blízkosti. Povýšte tento moment na vlastný obrad.
  4. Sadnite si naozaj pohodlne s dobrým držaním tela. Pre začiatočníkov, chorých ľudí či seniorov to môže byť aj sed na stoličke. Vzpriamenosť chrbtice udržujte počas celej praxe.
  5. Zavrite oči.
  6. Zamerajte sa na svoje dýchanie, na stabilný rytmus, ktorý vám vyhovuje.
  7. Sústreďte sa na súčasný okamih a keď sa vaše myšlienky začnú potulovať, vráťte sa k svojmu dychu.
  8. Držte tento koncentrovaný stav mysle na niekoľko minút, keď upútate túlavú myseľ – USMEJTE SA. Účelom meditácie môže byť iba upútanie mysle skôr, ako sa začne opäť potulovať.
  9. Neskôr použitie mantry počas meditácie. Pokiaľ len začínate, môžete sa sústrediť na jedno kľúčové slovo alebo vlastnú frázu – sankalpu (predsavzatie, zámer). Opakujte si ju nahlas alebo vo svojej mysli. To pomáha preniknúť do podvedomia, aby sa úspech v tejto oblasti ľahšie dosiahol.
  10. Praxujte tak často, ako je to možné. Je lepšie trénovať 2 až 5 minút každý deň v porovnaní s 30-mi minútami jedenkrát týždenne.
  11. Zvyšujte čas strávený meditačnou technikou pridávaním pár minút navyše zakaždým, keď cvičíte.
  12. Postupne začleňujte meditáciu aj do svojej pravidelnej praxi telesnej jogy .

Jóga tiež učí, že ak niekto začne vidieť svet okolo seba ako stály zdroj energie, na ktorý je viazaný, môže využiť túto energiu, aby mohol prejaviť svoje túžby. Prispieva to k zmene osobnosti, k duševnej sile, k existencii v nádeji bez sklonov k seba deštrukcii.

 

Namasté

Daniela Lászlová, TVOJA JOGA

Blog

Menu
error: Content is protected !!